Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIso, Tatsuo; Aizawa, Kazumi; Katagiri, Kazuhiko; Orita, Mitsuru
TitelSystematic Teaching of English Affixes through the Online Material Affix Master 10
[Konferenzbericht] Paper presented at the EUROCALL 2022 Conference (30th, Reykjavik, Iceland, Aug 17-19, 2022).
Quelle(2022), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Iso, Tatsuo)
ORCID (Aizawa, Kazumi)
ORCID (Katagiri, Kazuhiko)
ORCID (Orita, Mitsuru)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecond Language Learning; Second Language Instruction; Morphemes; Teaching Methods; Direct Instruction; Independent Study; Knowledge Level; Instructional Effectiveness; Online Courses; English (Second Language); Foreign Countries; Engineering Education; Majors (Students); Undergraduate Students; Japan
AbstractThis study examines whether ten weeks of direct instruction of affixes with online systems can improve learners' knowledge of affixes by using Affix Master 10 (AM10), a collection of online self-study materials developed by the current researchers. The aim of AM10 is to let students comprehensively learn 30 prefixes and 31 suffixes. The two research questions are (1) whether systematic instruction of affixes using the online program improves learners' knowledge of affixes (prefixes and suffixes), and (2) whether systematic instruction of affixes using the online program improves learners' knowledge of affixes without direct instruction as well as those with direct instruction. The results found that after learning with AM10, the affix knowledge statistically significantly increased. Furthermore, it seemed to contribute to the learning of the affix system itself, which was evidenced by the gain in knowledge of untaught affixes. [For the complete volume, "Intelligent CALL, Granular Systems and Learner Data: Short Papers from EUROCALL 2022 (30th, Reykjavik, Iceland, August 17-19, 2022)," see ED624779.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: